Posti ja Verkkokauppa.com tuovat uuden noutotavan Verkkokauppa.comin Helsingin myymälään Jätkäsaareen. Myymälään avataan 5.9. noutolokerikko, joka tarjoaa uuden keinon noutaa verkossa tehty tilaus paikan päältä.
Uusi noutotapa syntyi halusta kehittää verkkokaupan asiakaskokemusta. Noutolokerikko tekee noutamisesta nopeampaa ja omaehtoisempaa: asiakas voi hakea tilauksen ilman jonotusta itselle sopivaan aikaan, jopa 15 minuutin kuluttua sen teosta. Tilauksen noutaminen lokerikosta tapahtuu omalta Verkkokauppa.com-asiakastililtä löytyvällä lokeron avausnapilla. Avauskoodi toimitetaan myös tekstiviestinä ja sähköpostitse.
Noutolokerikossa on 212 lokeroa ja teoreettinen läpivienti on jopa 2000 toimitusta päivässä.
”Päävarastomme sijaitsee Helsingin myymälän yhteydessä, ja AutoStore-automaatiojärjestelmämme pystyy poimimaan sieltä jopa tuhat tuotetta tunnissa. Varastosta tuotteet kulkevat automaattista linjastoa pitkin noutolokerikon taakse. Noutolokerikko on takaa täytettävä, joten yhteistyö varaston ja hyllytyksen välillä on saumatonta”, Verkkokauppa.comin prosessipäällikkö Markus Pätilä kertoo.
Posti ja Verkkokauppa.com työskentelevät tiiviisti verkkokaupan arvoketjussa – aina varastoinnista kuljetuksiin. Läheinen yhteistyö mahdollistaa sen, että uusia ratkaisuja voidaan kehittää yhdessä.
”Meille Postissa on tärkeää, että kuljemme kumppaniemme rinnalla läpi verkkokaupan arvoketjun ja toimitamme perille sen, millä on merkitystä. Yhteistyömme Verkkokauppa.comin kanssa on tiivistä, ja on hienoa päästä kehittämään uusi noutotapa sen pohjalta. Meillä on yhteinen asiakas, jota haluamme kumpikin palvella mahdollisimman hyvin”, uutta noutotapaa kehittänyt Marleena Hanka Postista kertoo.
Posti toimittaa Verkkokauppa.comin kuljetuksia myös koteihin, yrityksiin ja noutopisteille ympäri Suomea. Lisäksi Posti ja Verkkokauppa.com tekevät yhteistyötä varastoinnin ja myymälälogistiikan saralla. Noutolokerikko sijaitsee Verkkokauppa.comin Helsingin myymälän toisessa kerroksessa, osoitteessa Tyynenmerenkatu 11.