Voit lähettäjänä tilata muutoksen lähetetyn paketin tietoihin. Tarkistathan lähetyksen seurantatiedot ennen muutospyynnön tekemistä.
Huomaa: Osa paketeista joudutaan joskus ohjaamaan muualle kuin lähimpään noutopisteeseen, jos lähin noutopiste on täynnä. Pyydä siis lähetyksen siirtoa vain silloin, kun paketti on selkeästi ohjautunut väärin.
Muutosta ei voi tehdä, jos lähetys on:
luovutettu vastaanottajalle
palautumassa lähettäjälle
lähetetty yrityspostinumeroon
Pikkupaketti, Parcel Connect tai lähetys, jota ei voi seurata.
Hinnat
Jos vastaanottajan puhelinnumero on väärin, sen voi korjata maksutta. Muiden tietojen korjaaminen on maksullista. Hinta: 15,83 €/muutos + alv ja mahdollinen uudelleenkuljetusmaksu. Maksu veloitetaan myös tilanteissa, joissa lähetyksesi löydetään, mutta huomaamme, ettei pyydetty muutos ole mahdollinen.
Käsittelyaika
Saat vastauksen muutospyyntöösi yleensä saman päivän aikana. Joskus lähetysmäärät tai postin kulkuun liittyvät yllättävät tilanteet vaikeuttavat muutosten tekemistä. Palvelun toteuttamisesta ei voida näin antaa varmuutta kaikissa tilanteissa.
Säilytysajan pidentäminen
Jos olet vastaanottaja, voit ostaa lähetyksellesi lisää säilytysaikaa. Kirjaudu OmaPostiin , avaa lähetyksen tiedot, klikkaa Etkö ehdi noutaa pakettia? -painiketta ja valitse ’Osta lisää säilytysaikaa’. Jos painike ei näy, säilytysajan ostaminen ei ole mahdollista. Ota silloin yhteyttä lähettäjään.
Kotiinkuljetuksen tilaaminen
Vastaanottaja voi tilata paketille kotiinkuljetuksen, jos paketti ei ole ehtinyt vielä saapua Postille. Lue kotiinkuljetuksesta.
Lomakkeella pyydetään vain niitä tietoja, joita tarvitaan asian käsittelemiseksi. Lue henkilötietojen käsittelystä Postissa.