posti logo

Lojo post 08100 flyttar i juni till K-citymarket

2016-04-18

Posti förnyar sitt nätverk av serviceställen och överför posttjänsterna från vissa av Postis egna butiker till serviceställen som ägs av partnerföretag. Efter förändringarna tillhandahålls samma posttjänster på orten som tidigare, men med så långa öppettider som möjligt och med fördelaktiga lägen. Förnyelsen förbättrar tillgången till tjänsterna.

Postis partner är erfarna tillhandahållare av posttjänster och sedan tidigare postkontor på flera orter. Kesko erbjuder posttjänster redan i tolv K-citymarketaffärer.

Lojo post 08100 flyttar 13.6.2016 till K-citymarket i Lojo (adress Ojamoåsvägen 61). I K-citymarket har posten långa öppettider varje dag under veckan.

Postis egen butik på Storlojogatan tillhandahåller posttjänsterna på normalt sätt fram till flytten. Postis nuvarande fastighet rivs, och därför kommer även Postis paketautomat i fastigheten att flytta. Kunderna i området får mer information när ändringarna närmar sig, i ett brev som skickas hem.

Postis paketautomat kommer också att finnas i K-citymarket. Den tredje paketautomaten i Lojo kommer att finnas i Prisma på Larsgatan. Det är går särskilt snabbt och är enkelt att skicka paket via paketautomat.

I Lojo region finns det åtta företag som erbjuder posttjänster. Posttjänsterna i Siwa Ojamo flyttar till K-citymarket de dess post öppnas 13.6.

Siwa Ojamo, Herrgårdsgränden 1, 08200 LOJO (posttjänster till 13.6)

Siwa Pusula, Sentraalitie 7, 03850 PUSULA 

R-kiosk Lempola, Lojoåsvägen 758, 08500 LOJO              

K-market Lohjanportti, Haltpunktsvägen 1, 08680 LOJO                                                

Valintatalo Virkkala, Tietolavägen 1, 08700 LOJO                   

Sammatin Siwa, Lönnrotintie 9 A 1, 09220 SAMMATTI

Siwa Saukkola, Kauppakuja 3, 09430 SAUKKOLA             

Marjatan Kyläpuoti, Leppäkorventie 1009, 09930 LEPPÄKORPI               

Flexibel ärendehantering efter kundernas behov

Postis nätverk omfattar sammanlagt över 1 400 serviceställen. Mottagaren kan styra sina inköp från webbutiker till ett lämpligt uthämtningsställe i Postis nättjänst eller via mobilappen. I Postis nättjänst för sändning kan man däremot betala färdigt paketets porto.

Posti utökar det totala antalet serviceställen under de närmaste åren med hundra nya serviceställen. I dag är hela 90 procent av alla postbutiker verksamma i partnerföretag. Genom att utveckla nätverket av serviceställen svarar man mot kundernas ändrade ärendehanteringsvanor och den ökade näthandeln genom att göra det möjligt att hämta ut paket under långa öppettider och med olika servicealternativ, såsom paketautomater och uthämtningsställen. Postis uthämtningsställe erbjuder de vanligaste posttjänsterna och dit styrs de postförsändelser som invånarna i närområdet avhämtar.

Adresser och öppettider för Postis alla serviceställen hittar du på www.posti.fi/sokpostkontor.