Undantagssituationen som coronaviruset orsakade år 2020 prövade Finland och transportbranschen hårt. Vi har emellertid fortsatt att utveckla våra tjänster; utvidgat automatnätverket för paket - vi har redan 2 700 uthämtnings- och serviceställen - samt fortsatt digitaliseringen av bl.a. leveranskedjan för frakt. Vår högsta prioritet är att garantera våra medarbetares och kunders säkerhet samt försäkra paket- och fraktleveransernas smidighet även under undantagssituationen.
På grund av den höjda kostnadsnivån justerar vi våra tjänsters priser och villkor från och med 1.10.2020 och 1.1.2021.
Från och med 1.10.2020
Priserna för Posti frakt, Expressfrakt, Hemutdelning och Avtalstjänster för frakt stiger med 1,9procent.
Inom Expressfrakt tas bränsletillägg för frakt i bruk. Förändringen har ingen inverkan på helhetspriset.
Förändringar i priser och villkor för tilläggstjänsterna för Posti frakt.
Beräkningsmetoden för bränsletillägget för Postis pakettjänster förändras.
Till priserna på Postis avhämtnings- och utdelningsservice läggs till ett bränsletillägg i enlighet med pakettjänsterna.
Från och med 1.1.2021
Priserna på inrikes och internationella pakettjänster samt deras tilläggs- och installationstjänster, kurirtjänster samt måltids- och regionala avtalstransporter stiger med 0,9 procent.
Priserna för Postis avhämtnings- och utdelningsservice, Fast track- samt GLUE-tilläggstjänster förblir desamma som tidigare.
Prisändringarna för vissa enskilda tjänster kan avvika från det som nämns ovan. De nya listpriserna visas på vår webbplats så snart de trätt i kraft
Vi är snabba att bemöta de utmaningar som ställs av en föränderlig marknad och vi garanterar en högklassig service även i fortsättningen.