Skip navigation

Posti Kundtjänst – Hur kan vi hjälpa?

Vår kundtjänst hjälper till med alla frågor om paket och post. Här hittar du också svar på vanliga frågor. Med OmaPosti-appen kan du enkelt spåra din försändelse och göra leveransrelaterade val.

En bild av två kundtjänstrepresentanter.
En bild av två kundtjänstrepresentanter.

Posti Kundtjänst – Hur kan vi hjälpa?

Vår kundtjänst hjälper till med alla frågor om paket och post. Här hittar du också svar på vanliga frågor. Med OmaPosti-appen kan du enkelt spåra din försändelse och göra leveransrelaterade val.

Kontakta oss

    Telefon för konsumenter

    Öppet från måndag till fredag 8–20 och lördag 9–16. Stängt 24–26.12. Inc / mpc, köandet är avgiftsbelagt.

    Chatt

    Kontakta vår kundtjänst via chatten i OmaPosti.

    Är du företagskund?

    Vår företagskundtjänst hjälper till med alla frågor relaterade till Postis tjänster.

Inspelning av samtal och meddelanden Posti Group Abp spelar in samtal och meddelanden för att säkerställa innehållet i samtalet eller meddelandet. Inspelningarna används för att trygga kundens och Posti Group Abp:s rättigheter och rättsskydd. Inspelningarna kan även användas för intern utbildning av personalen när vi utvecklar kundbetjäningen och förbättrar kvaliteten. Inspelningarna används inte för andra ändamål och överlämnas inte till någon utanför Posti Group Abp, annat än om lagen så föreskriver. Information om behandlingen av dina personuppgifter i kundtjänst finns i vår Dataskyddsbeskrivning för kundtjänst.

En glad kund bär två paket.

Vill du ge feedback?

Du kan ge oss feedback och kontakta vår kundtjänst även genom feedbackformuläret.

Kontakta oss

Störningar i utdelning

När du väntar på en leverans och den inte kommer, kontrollera först med avsändaren vem som delar ut leveransen och kontakta rätt företag. Om Posti är distributören, kontrollera statusen i OmaPosti eller i spårningen. Om du behöver hjälp, kontakta oss så löser vi problemet.

Läs mer om postutdelningen

Respons till Posti

Vanliga frågor